crutches

Angol nyelvtan mindenkinek! (Főleg nekem.) Lényeg, hogy ha könnyen, gyorsan akarsz angolul tanulni, akkor tanulj úgy! A blogomhoz felhasználom Balaskó Attila Angol nyelvtan mindenkinek c. kiváló könyvét. Nem lehet könyvesboltokban kapni, a Jézuska hozza. Szóval tanuljatok szorgalmasan!

2007.09.05. 17:23 Little Red Riding Hood

Past Continuous helyett Past Simple

Bizonyos esetekben a folyamatos múlt helyett használhatunk egyszerűt, ha az nem okoz félreértést:

 

Ha esély van arra, hogy félreértés szülessen, akkor el kell kerülni az egyszerűsítést.

When I’m going home, I do my homework. (Amikor hazafele megyek, megcsinálom a leckém.)

Leegyszerűsítve a mondat kétértelmű lesz, illetve elveszti eredeti jelentését:

When I go home, I do my homework. (Miután hazamegyek, megcsinálom a leckémet.)

Egyébként, ha a while (mialatt) szót használtam volna a fenti mondatban, máris egyértelmű lett volna, hogy mialatt hazafelé mentem, a közben csináltam a leckét.

Egyszerűsíteni lehet azonban, ha a kontextusból egyértelműen kiderül a megfelelő jelentés:

While/When/As I was shaving I cut myself. → While/When/As I shaved I cut myself.

Itt egyértelmű, hogy nem arra gondolok, hogy miután megborotválkoztam, megvágtam magam, hiszen akkor nem egy mondatban említettem volna a két eseményt.

Time flies when you have fun. → Time flies when you are having fun.
When she cries, tears fall from her eyes. →When she is crying, tears are falling from her eyes.

 
when / as / while
→ → → → →
folyamatosság

While I shaved, I drank some water. (közben ittam)
As I shaved, I drank some water. (valószínűleg közben ittam) (as jelentheti azt, hogy amint)

When I shaved, I drank some water. (valószínűleg utána ittam)
 
A szórendnek is van szerepe:

When I do my homework, I sing. (valószínűbb, hogy utána énekelek)
I sing, when I do my homework. (valószínűbb, hogy közben énekelek)

Szólj hozzá!

Címkék: igeidők past simple past continuous


A bejegyzés trackback címe:

https://crutches.blog.hu/api/trackback/id/tr11158071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása